Dostał antybiotyk, a brzuch dalej boli... - Portal wymiany wiedzy o ultrasonografii - Eduson

Dostał antybiotyk, a brzuch dalej boli…


opis przypadku ultrasonograficznego przesłała użytkowniczka portalu eduson.pl, doktor Julia Zielonka-Benkowska

dane kliniczne

Do szpitala zgłosili się rodzice z 13-letnim chłopcem (dotychczas zdrowym), który od tygodnia skarżył się na ból brzucha z towarzyszącą gorączką. 

W pierwszych dniach choroby dolegliwościom towarzyszyły luźne stolce z domieszką śluzu, bez wymiotów. Pacjent w tym czasie przebywał na wakacjach we Włoszech. Wykonano wówczas badania, które wykazały podwyższone wykładniki stanu zapalnego (CPR 90 mg/l, norma<5 mg/l) i zalecono antybiotyk doustnie (cefiksym) oraz postępowanie objawowe jak w nieżycie jelitowym. Nastąpiła częściowa poprawa. Pacjent przestał gorączkować, jednak nadal skarżył się na dolegliwości bólowe zlokalizowane w prawym dole biodrowym. Kolejne badania wykazały wzrost CRP (120 mg/l). Kontynuowano antybioty

Dostęp do pełnej treści artykułu po zalogowaniu

Zaloguj się,
aby uzyskać pełen dostęp do wiedzy w portalu eduson.pl lub zarejestruj się bezpłatnie teraz!

Podziel się

Zapraszamy do przesyłania ciekawych przypadków ultrasonograficznych do "księgi przypadków"
Tomasz Batko
Z ultrasonografią jest związany od ponad 20 lat i nie wyobraża sobie bez niej swojej lekarskiej egzystencji. Współautor około połowy wszystkich treści portalu eduson.pl. Wykładowca, współautor szkoleń z zakresu ultrasonografii w Polsce i Europie.