FAQ, czyli wszystko, co warto wiedzieć o Internetowym Kursie Ultrasonografii Jamy Brzusznej z eduson.pl - Portal wymiany wiedzy o ultrasonografii - Eduson

FAQ, czyli wszystko, co warto wiedzieć o Internetowym Kursie Ultrasonografii Jamy Brzusznej z eduson.pl

zawartość artykułu

Do kogo jest adresowany Internetowy Kurs Ultrasonografii Jamy Brzusznej?

Nasz kurs adresujemy przede wszystkim do osób, które zaczynają swoją przygodę z ultrasonografią kliniczną, bez względu na posiadaną specjalizację oraz doświadczenie zawodowe. Zapraszamy zarówno lekarzy, jak i studentów medycyny.

Mamy nadzieję, że również osoby posiadające większe doświadczenie w ultrasonografii jamy brzusznej, znajdą wartościowe treści.

Zobacz program Kursu

Zarejestruj się na Kurs

Czy Kurs jest adresowany do osób wykonujących badania usg u pacjentów dorosłych, czy też u dzieci?

Unikalną wartością Kursów prowadzonych przez portal eduson.pl jest ich interdyscyplinarność 😉

Staramy się tak układać program Kursu i tak dobierać treści do każdego spotkania, aby przekazać Państwu najważniejsze informacje dotyczące ultrasonografii jamy brzusznej w różnych grupach wiekowych. Dotyczy to zarówno techniki badania, kryteriów prawidłowego obrazu usg w różnych grupach wiekowych pacjentów, jak również najczęstszych patologii, charakterystycznych dla tych grup pacjentów.

Nasze doświadczenie wskazuje, że warto poznać również te „zakamarki” ultrasonografii jamy brzusznej, których nie widujemy wśród pacjentów, z którymi pracujemy na co dzień.

Czy Kurs składa się z nagranych wcześniej wykładów?

Nie. Wszystkie Kursy prowadzone przez eduson.pl odbywają się wyłącznie na żywo. Cenimy sobie bezpośredni kontakt z Uczestnikami, dlatego nie nagrywamy naszych szkoleń. Dzięki temu każde spotkanie ma unikalny charakter i pozwala na ciągłą interakcję z Uczestnikami.

Co zrobić, jeśli zapłaciłem za szkolenie i nie otrzymałem linku?

Na adres mailowy podany podczas rejestracji, po dokonaniu opłaty za bilet, jest automatycznie wysyłany link z dostępem do szkolenia. 

Prosimy o sprawdzenie, czy mail z linkiem nie trafił do spamu.

Zdarza się, że mail nie trafia do Państwa z powodu błędu (np. „literówki”) popełnianego podczas wpisywania adresu mailowego do formularza rejestracyjnego.

Jeśli nie otrzymali Państwo maila z linkiem, prosimy o kontakt mailowy na adres redakcja@eduson.pl – postaramy się niezwłocznie rozwiązać problem i dostarczyć poprawny link.

Prosimy powyższy adres mailowy traktować jako główną formę kontaktu z portalem eduson.pl 😉 

Czy na każde z dziewięciu spotkań Kursu muszę się osobno rejestrować?

Tak. Każde z dziewięciu spotkań spotkań Kursu jest autonomicznym wydarzeniem. Do każdego spotkania, po poprawnej rejestracji, jest generowany osobny link, który jest automatycznie wysyłany na podany adres mailowy. Prosimy o uważne wpisywanie swoich danych (w tym adresu mailowego) do formularza rejestracyjnego, gdyż błąd w adresie mailowym skutkuje nieotrzymaniem maila z dostępem do Kursu. 

Zachęcamy do udziału we wszystkich spotkaniach Kursu. 

Co zrobić jeśli nie będę mógł uczestniczyć w szkoleniu z powodów technicznych?

Prowadząc każde spotkanie kontrolujemy techniczną jakość nadawanego przez nas sygnału. Może się jednak wydarzyć sytuacja, że mimo wysokiej jakości wychodzącego sygnału, jego odbiór u Uczestnika nie będzie satysfakcjonujący. Najczęstszą tego przyczyną jest słaba jakość łącza internetowego u Użytkownika (zbyt wolne lub niestabilne połączenie internetowe). Zdarza się, że Uczestnik od lat korzysta z tego samego pakietu internetowego, który wystarcza do przeglądania witryn internetowych i obsługi poczty elektronicznej, jednak jakość połączenia może nie być wystarczająca do uczestniczenia w spotkaniach online.

Zachęcamy do sprawdzenia łącza internetowego, którym Państwo dysponujecie, przed rozpoczęciem spotkania. 

Test konfiguracji systemu jest też dostępny pod formularzem rejestracyjnym na każde ze spotkań Kursu na stronie eduson.clickmeeting.com.

Jakość połączenia można także sprawdzić, klikając w odpowiedni link, który jest zawarty w mailu z dostępem do spotkania.

Czy mogę uczestniczyć w spotkaniu korzystając jednocześnie z dwóch urządzeń – np. na smartfonie i komputerze?

Link z dostępem do Kursu umożliwia udział w szkoleniu korzystając z tylko jednego urządzenia. Nie można jednocześnie korzystać z tego samego linku na komputerze i tablecie, czy smartfonie.

Dlaczego nie słyszę jednego z wykładowców lub nie widzę wyświetlanych filmów?

Do dobrego odbioru naszych spotkań wymagane jest stabilne łącze internetowe oraz korzystanie z aktualnych wersji popularnych przeglądarek internetowych.

Jeśli nie słychać jednego z wykładowców lub nie widać filmów, proponujemy zamknąć przeglądarkę i ponownie zalogować się do spotkania. Pomóc może zmiana lub aktualizacja przeglądarki internetowej.

Nasze spotkania odbywają się na żywo, a do tego niezbędne jest dobre łącze internetowe (odpowiednio szybki i stabilny internet) po stronie odbiorcy (Uczestnika spotkania). 

Jeśli Państwa łącze internetowe jest niestabilne, może to skutkować brakiem płynności uzyskiwanego obrazu lub utratą łączności.

Jaka przeglądarka internetowa pozwala na komfortowy udział szkoleniu?

Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawuje się najnowsza (aktualna) wersja Google Chrome. Nie powinno być też problemów, jeśli korzystacie Państwo z najnowszej wersji przeglądarki Firefox.

Co mam zrobić, jeśli straciłem łączność internetową podczas szkolenia („wyrzuciło mnie z pokoju szkoleniowego”) i po ponownej próbie dołączenia pojawia się komunikat: „Twój token został wykorzystany. Kup bilet” ?

Jeśli utracili Państwo połączenie z pokojem szkoleniowym i pojawia się powyższy komunikat, to należy zamknąć przeglądarkę i ponownie ją uruchomić, a następnie dołączyć do spotkania. Nie trzeba ponownie kupować biletu – link, który Państwo otrzymali w mailu nie traci ważności 😉 

Uwaga! Należy pamiętać, że nie można mieć jednocześnie otwartego spotkania na dwóch urządzeniach lub w dwóch różnych przeglądarkach.

Co mam zrobić, jeśli z powodów osobistych (np. obowiązki zawodowe) nie mogę uczestniczyć w opłaconym spotkaniu?

Zdajemy sobie sprawę, że każdemu z nas mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje, które uniemożliwiają udział w opłaconym Kursie. Do każdej takiej sytuacji podchodzimy indywidualnie, próbując znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie 😉 Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, prosimy o kontakt mailowy na adres redakcja@eduson.pl 

Czy podczas szkolenia mogę zadawać pytania?

Tak. Jako, że nasze szkolenia w całości odbywają się na żywo, uczestnicy mogą w każdej chwili zadawać pytania i dzielić się własnymi doświadczeniami poprzez czat. Staramy się na bieżąco odpowiadać na wszystkie merytoryczne pytania 😉 

Wszystkie pytania zadawane przez uczestników są anonimowe – z naszego doświadczenia taka forma ułatwia Państwa udział i likwiduje zrozumiałą nieśmiałość 🙂

Czy możliwe jest otrzymania nagrania spotkanie, które już się odbyło?

Nie. Nasze spotkania odbywają się wyłącznie na żywo. Nie udostępniamy nagrań spotkań po ich zakończeniu. Filozofia naszych szkoleń polega na wzajemnej interakcji między wykładowcami a uczestnikami. Przez cały czas trwania spotkania użytkownicy mogą anonimowo, korzystając z czatu, na bieżąco zadawać pytania i dzielić się swoim doświadczeniem. Taka forma naszych spotkań sprawia, że możemy na żywo reagować na Państwa pytania i komentarze. Dzięki takiej formie chcemy oddalić się od popularnego modelu, w którym wykładowca odtwarza nagrany wcześniej wykład, a po nim odpowiada na pytania. 

Szkolenia w realizowanej przez nas formie są trudniejsze w organizacji, ale bardziej zbliżają nas do uczestników. Dzięki temu wszyscy mamy namiastkę prawdziwej sali wykładowej, a nie kinowej 😉 

Czy po spotkaniu będzie można otrzymać materiały podsumowujące spotkanie?

Po każdym spotkaniu uczestnicy otrzymają materiały podsumowujące w formacie pdf. Uwaga! Nie są to slajdy z przeprowadzonego spotkania! Są to wybrane przez wykładowców najważniejsze informacje, które były prezentowane podczas szkolenia. Materiały te należy traktować jako uzupełnienie własnych notatek.

Czy punkty akredytacyjne Polskiego Towarzystwa Ultrasonograficznego są przyznawane za udział we wszystkich spotkaniach (łącznie 18 punktów), czy też możliwe jest uzyskanie punktów za pojedyncze spotkania, jeśli nie mam możliwości uczestniczyć w całym Kursie?

Prowadzony przez nas kursu posiada akredytację Polskiego Towarzystwa Ultrasonograficznego (PTU). Dzięki temu istnieje możliwość uzyskania punktów akredytacyjnych niezbędnych m.in. do utrzymania ciągłości posiadanych certyfikatów PTU. 

Za udział we wszyskich 9 spotkaniach Kursu można uzyskać 18 punktów PTU.

Jeśli nie mogą Państwo uczestniczyć we wszystkich spotkaniach Kursu, możliwe jest uzyskanie punktów akredytacyjnych za wybrane spotkania, w których mogli Państwo wziąć udział – według zasady: 2 punkty akredytacyjne PTU za udział jednym spotkaniu Kursu.

W czasie pandemii możliwość uczestniczenia w kursach stacjonarnych jest znacznie ograniczona, a szkolenia internetowe są często jedyną możliwością doskonalenia zawodowego.

Kiedy otrzymam certyfikat za uczestnictwo w Kursie, z przyznanymi punktami akredytacyjnymi PTU?

Internetowy Kurs Ultrasonografii Jamy Brzusznej z eduson.pl trwa od 12 stycznia do 9 marca 2021 roku. Dlatego też certyfikat poświadczający udział w Kursie Uczestnicy otrzymają po 9 marca – bez względu, czy uczestniczyli Państwo w całym Kursie, czy też w wybranych spotkaniach.

Certyfikaty będą rozsyłane w formie elektronicznej na adres mailowy podany podczas rejestracji.

Czy uczestnicząc w Kursie muszę mieć włączony mikrofon i kamerę?

Wykładowcy nie widzą ani słyszą Uczestników, zatem podczas wykładu Uczestnicy (i jego domownicy) mogą czuć się swobodnie 😉 

Regulamin webinariów (szkoleń on-line) prowadzonych przez eduson.pl